@book{4385c00b71824000a12f0ecd649cadd3,
title = "Drie jaar sinds COVID-19: Leervertraging in bovenbouw hardnekkig",
abstract = "Dit is de zevende reeks factsheets waarin we kijken naar de leerontwikkeling van leerlingen in het primair onderwijs v{\'o}{\'o}r en sinds de COVID-19-crisis. Tijdens de COVID-19 pandemie werden scholen en leerlingen geconfronteerd met schoolsluitingen, afstandsonderwijs en lesuitval. Hoewel deze ingrijpende periode steeds verder op de achtergrond raakt, blijft het belangrijk de leerontwikkeling te blijven volgen. In deze factsheet komen de volgende vragen aan bod: Hoe gaat het met de leergroei van Nederlandse leerlingen wanneer we kijken naar begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde in het schooljaar 2022/2023 ten opzichte van de periode v{\'o}{\'o}r COVID-19? En hoe staat dat in verhouding tot de leergroei in de daartussen liggende schooljaren 2020/2021 en 2021/2022?",
author = "Carla Haelermans and {van Vugt}, Lynn and Henry Abbink and Sabine Baumann and Arnold Hendrikse",
year = "2023",
month = nov,
day = "30",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}