@book{8b2af658b61444d4833e5f5d6b9581b0,
title = "Balans na twee en een half jaar: nog steeds grote vertraging voor spelling en rekenen-wiskunde",
abstract = "De wereld kampt al 2,5 jaar met de gevolgen van COVID-19. Tijdens deze periode werden scholen en leerlingen geconfronteerd met schoolsluitingen, afstandsonderwijs en lesuitval. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van Nederlandse leerlingen? We maken de balans op.In deze factsheet kijken we naar de landelijke cijfers voor de Cito-vaardigheidsscores van leerlingen bij de domeinen begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde. Deze factsheet gaat alleen over leerlingen die bij de start van COVID-19 in de middenbouw zaten (in groep 3, 4 en 5), omdat we hier kijken naar de leergroei over een periode van 2,5 jaar. Deze leerlingen zitten nu dus in de bovenbouw.",
author = "Carla Haelermans and {van Wetten}, Sanne and Henry Abbink and Sabine Baumann and Stef Hendrickx and Arnold Hendrikse and Madelon Jacobs and Roy Meijer and {van Vugt}, Lynn",
year = "2022",
month = nov,
day = "18",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}