Toetsing als een didactisch, diagnostisch en certificerend onderzoekproces in een curriculum

Translated title of the contribution: Assessment as a didactical, diagnostic, and certifying research process in a curriculum

Bas Giesbers*, Marloes Menten, Laurie Delnoij, Dominique Sluijsmans

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Toetsing speelt in het hoger onderwijs een grote rol bij het begeleiden van studenten naar professionele zelfstandigheid. Toch kan het een uitdaging zijn om een goede balans te vinden tussen de verschillende toetsfuncties en -vormen. Aan de School of Business and Economics van de Universiteit van Maastricht is een traject voor curriculum (her)ontwikkeling opgezet dat specifiek is gericht op het expliciet in kaart brengen van een programma (curriculum) en het creëren van deze balans. Studeerbaarheid, doceerbaarheid en organiseerbaarheid van toetsing binnen het curriculum zijn daarbij de belangrijkste uitgangspunten.
Translated title of the contributionAssessment as a didactical, diagnostic, and certifying research process in a curriculum
Original languageDutch
Pages (from-to)35-43
Number of pages9
JournalExamens
Volume21
Issue number1
Publication statusPublished - Feb 2024

Keywords

  • Toetsing
  • Assessment
  • Curriculum ontwikkeling

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Assessment as a didactical, diagnostic, and certifying research process in a curriculum'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this