
Researcher
van der Velden, Rolf
Professor
View graph of relations
- PublishedAllen, J., & van der Velden, R. (2017). A critial evaluation of the PIAAC Cycle 1 background questionnaire. Paper presented at International Conference on PIAAC and PIAAC-Longitudinal, Mannheim, Germany.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (2006). A framework for monitoring transition systems. (ROA Reports; No. 9E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (2008). A framework for monitoring transition systems. (OECD Working Papers EDU/WKP 7; No. 20). Paris: OECD. https://doi.org/10.1787/221381866820
- Published
- PublishedHumburg, M., & van der Velden, R. K. W. (2013). A note on skill formation in higher education. In A. Glass (Ed.), The state of higher education 2013 (pp. 87-91). Paris: OECD.
- Published
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (1998). Aanvangssalarissen van schoolverlaters werkzaam in de overheidssector. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Buitenlandse Zaken.
- PublishedAllen, J. P., Ramaekers, G. W. M., & van der Velden, R. K. W. (2003). Accreditation: A Conceptual Framework for Measuring Competencies of Higher Education Graduates. (Paper). onbekend: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
- Published
- Published
- PublishedHoevenberg, J., & van der Velden, R. K. W. (1996). Allochtonen in de zorgsector. (OSA-publicatie zorgsector; No. Z12), (ROA External Reports). Den Haag: Stichting Organisatie voor Strategisch Arbeidsmarktonderzoek (OSA).
- Publishedvan der Velden, R. K. W. (2012). Als het onderwijs een auto was, zou u er dan in willen rijden? In C. Meng, & T. Huijgen (Eds.), 25 jaar ROA (pp. 27-37). Maastricht: ROA.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Lodder, B. J. H. (1995). Alternative routes from vocational education to the labour market. Educational Research and Evaluation, 1(2), 109-128. https://doi.org/10.1080/1380361950010201
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Lodder, B. J. H. (1993). Alternative routes from vocational education to the labour market. Labour market effects of fulltime vs. dualized vocational education. (ROA Research Memoranda; No. 4E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Publishedvan Smoorenburg, M. S. M., & van der Velden, R. K. W. (1996). Apothekersassistenten : risico's van een geprofessionaliseerde vakdeelmarkt. (OSA-publicatie zorgsector; No. D3), (ROA External Reports). Den Haag: Stichting Organisatie voor Strategisch Arbeidsmarktonderzoek (OSA).
- PublishedBles, P., van der Velden, R., & Ariës, R. (2019). Applying Netherlands Cohort Study Education: Equity and efficiency in secondary education. Paper presented at AERA 2019, Toronto, Canada.
- PublishedLodder, B. J. H., van de Loo, P., Ramaekers, G. W. M., & van der Velden, R. K. W. (1991). Arbeidsmarktindicatoren ten behoeve van het emancipatiebeleid aan de Rijksuniversiteit Limburg. (ROA Reports; No. 7). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Published
- Publishedde Grip, A., & van der Velden, R. K. W. (1999). Arbeidsmarktrelevantie studie onderwijswetenschappen. (ROA Working Papers; No. 6). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Publishedvan der Velden, R., & Verhaest, D. (2017). Are skill deficits always bad? Towards a learning perspective on skill mismatches. In S. Polachek, K. Pouliakas, G. Russo, & K. Tatsiramos (Eds.), Skill mismatch in labor markets, research in labor economics (Vol. 45, pp. 305-343). (Research in Labor Economics; Vol. 45). United Kingdom: Emerald Group Publishing Ltd.. https://doi.org/10.1108/S0147-912120170000045009
- Publishedvan der Velden, R. K. W. (1999). Aspects of learning style and labour market entry: an explorative study. (ROA Research Memoranda; Vol. ROA-RM-1999/, No. 4E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- PublishedSemeijn, J. H., & van der Velden, R. K. W. (2002). Aspects of Learning style and Labour market entry; an Explorative study. In Tor A. Johannessen, Ansgar Pedersen, & Kurt Petersen (Eds.), Educational Innovation in Economics and Business Vi, Teaching Today the Knowledge of Tomorrow (pp. 301-324). Dordrecht, Boston, London: Kluwer Academic Publishers.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., Bosker, R. J., & van de Loo, P. (2001). Assessing Institutional Effects of Colleges. The Labour Market of their Graduates, L.F.M. Nieuwenhuis & W.J. Nijhof, The Dynamic of VET and HRD Systems. Enschede: Twente University Press.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Meng, C. M. (2011). Associate degree opleidingen en arbeidsmarktrelevantie. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
- Published
- Published
- Published
- Publishedde Vries, R., & van der Velden, R. K. W. (2005). Brug of kloof? De ervaringen van HAVO- en VWO-schoolverlaters over de aansluiting tussen VO en HO voor en na de invoering tweede fase VO. (ROA Reports; No. 008). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Published
- Published
- PublishedSemeijn, J. H., van der Velden, R. K. W., Heijke, J. A. M., van der Vleuten, C. P. M., & Boshuizen, H. C. (2005). Competence indicators in academic education and early labour market success of graduates in health sciences. (ROA Research Memoranda; No. 2E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Published
- PublishedAllen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2009). Competencies and early labour Market careers of Higher Education graduates. (ROA External Reports). European Union.
- PublishedAllen, J. P., Pavlin, S., & van der Velden, R. K. W. (2011). Competencies and early labour market careers of higher education graduates in Europe. (ROA External Reports). Ljubljana: University of Ljubljana.
- Published
- PublishedAllen, J. P., Inenaga, R., van der Velden, R. K. W., & Yoshimoto, K. (2007). Competencies, Higher Education and Career in Japan and the Netherlands. Dordrecht: Springer.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Borghans, L. (1993). Competition on the labour market : an analysis of the position of types of training. (ROA Research Memoranda; No. 5E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Publishedvan der Velden, R. K. W., & Allen, J. P. (2011). Conclusions and policy implications. In J. Allen, & R. K. W. V. D. Velden (Eds.), The Flexible Professional in the Knowledge Society: New Challenges for Higher Education (Higher Education Dynamics; No. 35). Dordrecht: Springer.
- PublishedAllen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2011). Conclusions and policy implications. In J. Allen, S. Pavlin, & R. K. W. V. D. Velden (Eds.), Competencies and early labour market careers of higher education graduates in Europe (pp. 127-134). Ljubljana: University of Ljubljana.
- PublishedAllen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2014). Contextual indicators in adult literacy studies: The case of PIAAC. In L. Rutkowski, M. V. Davier, & D. Rutkowski (Eds.), Handbook of international large-scale assessment (pp. 345-360). (Chapman & Hall/CRC Statistics in the Social and Behavioral Sciences (Book 13)). Boca Raton / London / New York: CRC Press.
- Published
- Published
- Published
- Published
- Published
- PublishedVerhaest, D., & van der Velden, R. K. W. (2013). Cross-country differences in graduate overeducation. European Sociological Review, 29(3), 642-653. https://doi.org/10.1093/esr/jcs044
- PublishedVerhaest, D., & van der Velden, R. K. W. (2010). Cross-country differences in graduate overeducation and its persistence. (ROA Research Memoranda; No. 7). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- PublishedVerhaest, D., Sellami, S., & van der Velden, R. K. W. (2014). De aansluiting tussen onderwijs en beroep bij hoger opgeleide afgestudeerden: Vlaanderen in internationaal perspectief. Over Werk, (3), 88-97.
- PublishedKoeslag, M., & van der Velden, R. K. W. (1996). De afbakening van beroepsdomeinen van opleidingen in het middelbaar beroepsonderwijs. (ROA Reports; No. 10). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
- Publishedvan de Loo, P. J. E., & van der Velden, R. K. W. (1993). De arbeidsmarkt in de zorg- en welzijnssector : pilot-onderzoek onder werkgevers in Noord-Nederland. (ROA Reports; No. 2). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.