View graph of relations
  1. Published
    Allen, J., & van der Velden, R. (2017). A critial evaluation of the PIAAC Cycle 1 background questionnaire. Paper presented at International Conference on PIAAC and PIAAC-Longitudinal, Mannheim, Germany.
  2. Published
    van der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (2006). A framework for monitoring transition systems. (ROA Reports; No. 9E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  3. Published
    van der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (2008). A framework for monitoring transition systems. (OECD Working Papers EDU/WKP 7; No. 20). Paris: OECD. https://doi.org/10.1787/221381866820
  4. Published
  5. Published
    Humburg, M., & van der Velden, R. K. W. (2013). A note on skill formation in higher education. In A. Glass (Ed.), The state of higher education 2013 (pp. 87-91). Paris: OECD.
  6. Published
  7. Published
    van der Velden, R. K. W., & Wolbers, M. H. J. (1998). Aanvangssalarissen van schoolverlaters werkzaam in de overheidssector. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  8. Published
    Allen, J. P., Ramaekers, G. W. M., & van der Velden, R. K. W. (2003). Accreditation: A Conceptual Framework for Measuring Competencies of Higher Education Graduates. (Paper). onbekend: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
  9. Published
  10. Published
  11. Published
    Hoevenberg, J., & van der Velden, R. K. W. (1996). Allochtonen in de zorgsector. (OSA-publicatie zorgsector; No. Z12), (ROA External Reports). Den Haag: Stichting Organisatie voor Strategisch Arbeidsmarktonderzoek (OSA).
  12. Published
    van der Velden, R. K. W. (2012). Als het onderwijs een auto was, zou u er dan in willen rijden? In C. Meng, & T. Huijgen (Eds.), 25 jaar ROA (pp. 27-37). Maastricht: ROA.
  13. Published
  14. Published
    van der Velden, R. K. W., & Lodder, B. J. H. (1993). Alternative routes from vocational education to the labour market. Labour market effects of fulltime vs. dualized vocational education. (ROA Research Memoranda; No. 4E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  15. Published
    van Smoorenburg, M. S. M., & van der Velden, R. K. W. (1996). Apothekersassistenten : risico's van een geprofessionaliseerde vakdeelmarkt. (OSA-publicatie zorgsector; No. D3), (ROA External Reports). Den Haag: Stichting Organisatie voor Strategisch Arbeidsmarktonderzoek (OSA).
  16. Published
  17. Published
    Lodder, B. J. H., van de Loo, P., Ramaekers, G. W. M., & van der Velden, R. K. W. (1991). Arbeidsmarktindicatoren ten behoeve van het emancipatiebeleid aan de Rijksuniversiteit Limburg. (ROA Reports; No. 7). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  18. Published
  19. Published
    de Grip, A., & van der Velden, R. K. W. (1999). Arbeidsmarktrelevantie studie onderwijswetenschappen. (ROA Working Papers; No. 6). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  20. Published
    van der Velden, R., & Verhaest, D. (2017). Are skill deficits always bad? Towards a learning perspective on skill mismatches. In S. Polachek, K. Pouliakas, G. Russo, & K. Tatsiramos (Eds.), Skill mismatch in labor markets, research in labor economics (Vol. 45, pp. 305-343). (Research in Labor Economics; Vol. 45). United Kingdom: Emerald Group Publishing Ltd.. https://doi.org/10.1108/S0147-912120170000045009
  21. Published
    van der Velden, R. K. W. (1999). Aspects of learning style and labour market entry: an explorative study. (ROA Research Memoranda; Vol. ROA-RM-1999/, No. 4E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  22. Published
    Semeijn, J. H., & van der Velden, R. K. W. (2002). Aspects of Learning style and Labour market entry; an Explorative study. In Tor A. Johannessen, Ansgar Pedersen, & Kurt Petersen (Eds.), Educational Innovation in Economics and Business Vi, Teaching Today the Knowledge of Tomorrow (pp. 301-324). Dordrecht, Boston, London: Kluwer Academic Publishers.
  23. Published
  24. Published
    van der Velden, R. K. W., & Meng, C. M. (2011). Associate degree opleidingen en arbeidsmarktrelevantie. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
  25. Published
  26. Published
  27. Published
    van der Velden, R. (2018). Beter bij de les. De Ingenieur, (augustus ), 13-20.
  28. Published
    de Vries, R., & van der Velden, R. K. W. (2005). Brug of kloof? De ervaringen van HAVO- en VWO-schoolverlaters over de aansluiting tussen VO en HO voor en na de invoering tweede fase VO. (ROA Reports; No. 008). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  29. Published
  30. Published
  31. Published
    Semeijn, J. H., van der Velden, R. K. W., Heijke, J. A. M., van der Vleuten, C. P. M., & Boshuizen, H. C. (2005). Competence indicators in academic education and early labour market success of graduates in health sciences. (ROA Research Memoranda; No. 2E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  32. Published
  33. Published
  34. Published
  35. Published
  36. Published
  37. Published
    van der Velden, R. K. W., & Borghans, L. (1993). Competition on the labour market : an analysis of the position of types of training. (ROA Research Memoranda; No. 5E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  38. Published
    van der Velden, R. K. W., & Allen, J. P. (2011). Conclusions and policy implications. In J. Allen, & R. K. W. V. D. Velden (Eds.), The Flexible Professional in the Knowledge Society: New Challenges for Higher Education (Higher Education Dynamics; No. 35). Dordrecht: Springer.
  39. Published
    Allen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2011). Conclusions and policy implications. In J. Allen, S. Pavlin, & R. K. W. V. D. Velden (Eds.), Competencies and early labour market careers of higher education graduates in Europe (pp. 127-134). Ljubljana: University of Ljubljana.
  40. Published
    Allen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2014). Contextual indicators in adult literacy studies: The case of PIAAC. In L. Rutkowski, M. V. Davier, & D. Rutkowski (Eds.), Handbook of international large-scale assessment (pp. 345-360). (Chapman & Hall/CRC Statistics in the Social and Behavioral Sciences (Book 13)). Boca Raton / London / New York: CRC Press.
  41. Published
  42. Published
  43. Published
  44. Published
  45. Published
  46. Published
  47. Published
    Verhaest, D., & van der Velden, R. K. W. (2010). Cross-country differences in graduate overeducation and its persistence. (ROA Research Memoranda; No. 7). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  48. Published
  49. Published
    Koeslag, M., & van der Velden, R. K. W. (1996). De afbakening van beroepsdomeinen van opleidingen in het middelbaar beroepsonderwijs. (ROA Reports; No. 10). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  50. Published
    van de Loo, P. J. E., & van der Velden, R. K. W. (1993). De arbeidsmarkt in de zorg- en welzijnssector : pilot-onderzoek onder werkgevers in Noord-Nederland. (ROA Reports; No. 2). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 Next