View graph of relations
  1. 2019
  2. Published
    Allen, J., Belfi, B., Bijlsma, I., Fouarge, D., & Peeters, T. (2019). Ad-opleidingen: omvang en rendement. (ROA Reports; No. 004). Research Centre for Education and the Labour Market.
  3. Published
  4. Published
  5. 2018
  6. Published
  7. Published
  8. Published
    Belfi, B., Allen, J., van Eldert, P., de Grip, A., Künn, A., Peeters, T., & Poulissen, D. (2018). Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan. (ROA Reports; No. 007). Research Centre for Education and the Labour Market.
  9. Published
    Belfi, B., Allen, J., & Mommers, A. (2018). Van startende tot gevorderde kunstenaar. Bij de les, (November 2018), 24-25.
  10. Published
    Allen, J., & Belfi, B. (2018). Wie A zegt, zegt ook B? Opleidingsoordelen van HBO-studenten en afgestudeerden nader vergeleken. (ROA Reports; No. 002). Research Centre for Education and the Labour Market.
  11. 2017
  12. Published
  13. Published
    Bijlsma, I., van den Brakel, J., van der Velden, R., & Allen, J. (2017). Estimating literacy levels at a detailed regional level: an application using Dutch data. Paper presented at Workshop Human Capital and Regional Development, Maastricht, Netherlands.
  14. Published
  15. Published
    Allen, J., & van der Velden, R. (2017). A critial evaluation of the PIAAC Cycle 1 background questionnaire. Paper presented at International Conference on PIAAC and PIAAC-Longitudinal, Mannheim, Germany.
  16. Published
  17. Published
    Allen, J., Massing, N., Schneider, S., & van der Velden, R. (2017). Proposal for the revision of the Background Questionnaire on education and training for the 2nd cycle of PIAAC. (ROA Technical Reports; No. 001). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  18. Published
    Allen, J., Belfi, B., & Mommers, A. (2017). Van startende kunstenaar tot gevorderde: De loopbaanontwikkeling van kunstenaars in de eerste vijf jaren na afstuderen. (ROA reports; No. 006). Research Centre for Education and the Labour Market.
  19. 2016
  20. Published
  21. Published
    Sijbers, E., Allen, J., & van der Velden, R. (2016). De arbeidsmarktperspectieven van laaggeletterden in Nederland tot 2020. (ROA External Reports). Stichting Lezen & Schrijven.
  22. Published
    Bijlsma, I., van den Brakel, J., van der Velden, R., & Allen, J. (2016). Estimating literacy levels at a detailed regional level: an application using Dutch data. Paper presented at Small Area Estimation Conference 2016, Maastricht, Netherlands.
  23. Published
  24. Published
  25. Published
    Allen, J., Bijlsma, I., Borghans, L., & Poulissen, D. (2016). Schoolkeuzemotieven van ouders en leerlingen in het primair onderwijs. (ROA Reports; No. 004). Research Centre for Education and the Labour Market.
  26. Published
    Allen, J., Bijlsma, I., Borghans, L., & Poulissen, D. (2016). Schoolkeuzemotieven van ouders en leerlingen in het voortgezet onderwijs. (ROA Reports; No. 005). Research Centre for Education and the Labour Market.
  27. Published
    Allen, J., Belfi, B., & Mommers, A. (2016). Van starter tot gevorderde: De loopbaanontwikkeling van hbo’ers in de eerste vijf jaren na afstuderen. (ROA Reports; No. 006). Research Centre for Education and the Labour Market.
  28. Published
    Sijbers, E., Meng, C., & Allen, J. (2016). Voorbereiding en aansluiting met het vervolgonderwijs en de arbeidsmarkt. (ROA Technical Reports; No. 002). Research Centre for Education and the Labour Market.
  29. Published
    Allen, J., Meng, C., & van der Velden, R. (2016). Wat verwachten werkgevers van HBO afgestudeerden? (ROA Reports; No. 001). Research Centre for Education and the Labour Market.
  30. 2015
  31. Published
    Allen, J. P., Belfi, B. E., van der Velden, R. K. W., Jongbloed, B., Kolster, R., Westerheijden, D., ... Wolbers, M. H. J. (2015). Het beste uit studenten. (ROA External Reports). Nijmegen: ITS/ROA/CHEPS.
  32. Published
    Buisman, M., & Allen, J. P. (2015). Onderzoek laaggeletterden - Kansen voor bibliotheken om laaggeletterden te bereiken. (ROA External Reports). Den Haag: Koninklijke Bibliotheek.
  33. 2014
  34. Published
    Allen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2014). Contextual indicators in adult literacy studies: The case of PIAAC. In L. Rutkowski, M. V. Davier, & D. Rutkowski (Eds.), Handbook of international large-scale assessment (pp. 345-360). (Chapman & Hall/CRC Statistics in the Social and Behavioral Sciences (Book 13)). Boca Raton / London / New York: CRC Press.
  35. Published
  36. 2013
  37. Published
    Levels, M., van der Velden, R. K. W., & Allen, J. P. (2013). Educational mismatches and skills: New empirical tests of old hypotheses. (ROA Research Memoranda; No. 018). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  38. Published
  39. Published
    Allen, J. P., & Meng, C. M. (2013). Maastricht University graduate surveys 2013. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2013/, No. 004). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  40. Published
    Allen, J. P. (2013). Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt voor hoger opgeleiden: gevolgen voor het HBO. (ROA Reports; No. 012). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  41. Published
    Buisman, M., Allen, J. P., Fouarge, D., Houtkoop, W., & van der Velden, R. K. W. (2013). PIAAC 2012: de belangrijkste resultaten. Den Bosch/Maastricht: ECBO.
  42. Published
  43. Published
    Meng, C. M., Allen, J. P., Huijgen, T. G., Levels, M., & Verhagen, A. M. C. (2013). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2012. (ROA Reports; No. 007). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  44. Published
    Allen, J. P., van Thor, J. A. F., & Verhagen, A. M. C. (2013). Sectorrapportage Hoger Agrarisch Onderwijs. (ROA Reports; No. 001). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  45. Published
    Allen, J. P., van Thor, J. A. F., & Verhagen, A. M. C. (2013). Sectorrapportage Hoger Economisch Onderwijs. (ROA Reports; No. 002). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  46. Published
    Allen, J. P., Ramaekers, G. W. M., & Verhagen, A. M. C. (2013). Sectorrapportage Hoger Gezondheidszorgonderwijs en Hoger Sociaal-Agogisch Onderwijs. (ROA Reports; No. 005). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  47. Published
    Allen, J. P., Bertrand-Cloodt, D. A. M., & Verhagen, A. M. C. (2013). Sectorrapportage Hoger Pedagogisch Onderwijs. (ROA Reports; No. 003). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  48. Published
    Allen, J. P., van Thor, J. A. F., & Verhagen, A. M. C. (2013). Sectorrapportage Hoger Technisch Onderwijs. (ROA Reports; No. 004). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  49. Published
    Allen, J. P., Levels, M., & van der Velden, R. K. W. (2013). Skill mismatch and skill use in developed countries: Evidence from the PIAAC study. (ROA Research Memoranda; No. 017). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  50. Published
  51. Published
    Allen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2013). Skills for the 21st century: implications for the Dutch education. In L. R. Smith (Ed.), Higher Education: Recent Trends, Emerging Issues and Future Outlook (Education in a Competitive and Globalizing World) (pp. 1-40). Nova Science Publishers.
  52. Published
    Allen, J. P., Badillo-Amador, L., & van der Velden, R. K. W. (2013). Wage effects of job-worker mismatches: Heterogeneous skills or institutional effects? (ROA Research Memoranda; No. 021). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  53. Published
    Allen, J. P., Badillo-Amador, L., & van der Velden, R. K. W. (2013). Wage effects of job-worker mismatches: Heterogeneous skills or institutional effects? (GSBE Research Memorandum; No. 071). Maastricht: GSBE.
  54. 2012
  55. Published
  56. Published
  57. Published
    Meng, C. M., Allen, J. P., Fouarge, D., Huijgen, T. G., & Verhagen, A. M. C. (2012). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2011. (ROA Reports; No. 2). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  58. Published
    Allen, J. P., & van der Velden, R. K. W. (2012). Skills for the 21st century: implications for education. (ROA Research Memoranda; No. 11). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
Previous 1 2 3 Next