View graph of relations
  1. Published
  2. Published
    Meng, C. M., & Huijgen, T. G. (2012). 25 jaar ROA. Maastricht: ROA.
  3. Published
    Meng, C., & Bles, P. (2018). Aan de start: de arbeidsmarktpositie van recent afgestudeerden. In A. Merens, & F. Bucx (Eds.), Werken aan de start: Jonge vrouwen en mannen op de arbeidsmarkt (pp. 32-56). Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
  4. Published
  5. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2010). Activating learning environments, student time use and competence acquisition. A study among European economic and business administration students. In E. E. Backhaus, & R. D. Jürgen (Eds.), Economics of Education. Issues of Transition and Transformation (pp. 75-111). (Wirtschaft, Forschung und Wissenschaft). Berlin: LIT Verlag.
  6. Published
    Allen, J. P., van Breugel, G. A. A., Coenen, J. B., Fouarge, D., Meng, C. M., Ramaekers, G. W. M., ... Venhorst, V. (2009). Afgestudeerden van het hbo tijdens een crisis: geen verloren generatie. (ROA External Reports). Den Haag: HBO-raad.
  7. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2002). An investigation into the role of human capital competences and their pay-off. (ROA Research Memoranda; No. 3E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  8. Published
  9. Published
  10. Published
    Borghans, L., Golsteyn, B. H. H., Ramaekers, G. W. M., Cörvers, F., Fouarge, D., Coenen, J. B., ... van Thor, J. A. F. (2009). Arbeidsmarkt. Economisch Statistische Berichten.
  11. Published
  12. Published
    de Grip, A., Huijgen, T. G., & Meng, C. M. (2008). Arbeidsmarkt voor gediplomeerde bètatechnische schoolverlaters. (Platform Pocket; No. 2), (ROA External Reports). Den Haag: Platform Bèta Techniek.
  13. Published
  14. Published
  15. Published
  16. Published
  17. Published
  18. Published
  19. Published
  20. Published
  21. Published
    Meng, C., Huijgen, T., & Peeters, T. (2018). Arbeidsmarktrelevantie creatieve mbo-opleidingen. (ROA Reports; No. 001). Research Centre for Education and the Labour Market.
  22. Published
    Meng, C., & Sijbers, E. (2017). Arbeidsmarktrelevantie mbo niveau 2. (ROA Reports; No. 001). Research Centre for Education and the Labour Market.
  23. Published
    Huijgen, T. G., & Meng, C. M. (2013). Arbeidsmarktrelevantie van grote MBO-opleidingen. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2013/, No. 001). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  24. Published
    van der Velden, R. K. W., & Meng, C. M. (2011). Associate degree opleidingen en arbeidsmarktrelevantie. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
  25. Published
  26. Published
    Kuenn, A. C., Meng, C. M., Peters, Z., & Verhagen, A. M. C. (2013). Competencies: requirements and acquisition. (ROA Reports; No. 006). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  27. Published
  28. Published
  29. Published
    Coenen, J. B., Heijke, J. A. M., & Meng, C. M. (2006). De competentieprofielen van de middelbare beroepen. (ROA External Reports). Amsterdam: CWI Communicatie.
  30. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2008). De kans op leidinggeven voor afgestudeerde bètatechnici. In D. Fouarge, & A. D. Grip (Eds.), Technotopics III. Essays over onderwijs en arbeidsmarkt voor bètatechnici (pp. 45-57). (Technotopics; No. III). Den Haag: Platform Bèta Techniek.
  31. Published
    Heijke, J. A. M., & Meng, C. M. (2006). Discipline-specific and academic competencies of the higher educated: their value in the labour market and their acquisition in education. (ROA Working Papers; No. 9E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  32. Published
  33. Published
  34. Published
    Verbruggen, M., van Emmerik, H., van Gils, A. E. J., Meng, C. M., & de Grip, A. (2015). Does early-career underemployment impact future career success? A path dependency perspective. (ROA Research Memoranda; No. 007). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  35. Published
  36. Published
    Westerhuis, A., Neuvel, J., Huijgen, T. G., & Meng, C. M. (2012). Doorstroomatlas vmbo. De onderwijsloopbanen van vmbo'ers in kaart gebracht. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
  37. Published
    Huijgen, T. G., Meng, C. M., & Verhagen, A. M. C. (2012). Early school-leavers. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2012/, No. 002E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
  38. Published
    Meng, C. M., & Sijbers, E. (2016). Early school-leavers. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2016/, No. 003E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
  39. Published
    Meng, C. M., & Verhagen, A. M. C. (2013). Early School-leavers. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2013/, No. 003E). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  40. Published
    Meng, C., & Bles, P. (2017). Early School-leavers. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2017/, No. 003E). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  41. Published
    Falcke, S., Meng, C., & Nollen, R. (2016). Educational mismatches for second generation migrants. An analysis of applied science graduates in the Netherlands. (ROA Research Memoranda; No. 010). Research Centre for Education and the Labour Market.
  42. Published
  43. Published
    Merens, A., Bucx, F., & Meng, C. (2017). Eerste treden op de arbeidsmarkt. (ROA External Reports). SCP.
  44. Published
    Meng, C. (2018). EUROGRADUATE: Towards a European graduate survey. Paper presented at Gradcore, Amsterdam, Netherlands.
  45. Published
    Meng, C. M., Verhagen, A. M. C., Korthals, R. A., & Huijgen, T. G. (2014). Evaluatie van het School-Ex 2.0 programma. De rol van studiekeuze- en exitgesprekken in het MBO. (ROA Reports; No. 002). Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
  46. Published
  47. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ris, C. J. (2002). Fitting to the job: the role of generic and vocational competenties in adjustment and performance. (ROA Research Memoranda; No. 6E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  48. Published
  49. Published
  50. Published
    Borghans, L., van der Velden, R. K. W., Büchner, C. I. R., Coenen, J. B., & Meng, C. M. (2008). Het meten van onderwijskwaliteit en de effecten van recente onderwijsvernieuwingen. Deelonderzoek uitgevoerd door ROA. (31007; No. 9), (ROA External Reports). Den Haag: Commissie Parlementair Onderzoek, Onderwijsvernieuwingen, Tweede Kamer, vergaderjaar 2007-2008.
Previous 1 2 3 Next