View graph of relations
  1. 2001
  2. Published
  3. Published
  4. 2002
  5. Published
  6. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2002). An investigation into the role of human capital competences and their pay-off. (ROA Research Memoranda; No. 3E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  7. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ris, C. J. (2002). Fitting to the job: the role of generic and vocational competenties in adjustment and performance. (ROA Research Memoranda; No. 6E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  8. 2003
  9. Published
  10. Published
  11. Published
    Boone, C. A. J. J., Meng, C. M., & van der Velden, R. K. W. (2003). Individualism and collectivism: The differential impact of job competencies and characteristics on wages and employee well-being in Japan and the Netherlands. In Japanese Institute of Labour (Ed.), A Comparative Study on Higher Education and Work Between Japan and the Netherlands (pp. 181-195). Tokyo: Japanese Institute of Labour (JIL).
  12. Published
    Meng, C. M., & Ghijsen, P. W. T. (2003). On the use and generation of knowledge economy competences. In Y. Keiichi (Ed.), A Comparative Study on Higher Education and Work Between Japan and the Netherlands (pp. 104-122). Tokyo: Japanese Institute of Labour: JIL.
  13. Published
  14. Published
    van der Velden, R. K. W., van de Loo, P., & Meng, C. M. (2003). University and College Differences in the Returns to Education in Japan and the Netherlands. In Japanese Institute of Labour (Ed.), A Comparative Study on Higher Education and Work Between Japan and the Netherlands (pp. 55-73). Tokyo: Japanese Institute of Labour (JIL).
  15. 2005
  16. Published
  17. Published
    Boone, C. A. J. J., Meng, C. M., & van der Velden, R. K. W. (2005). Individualism and Collectivism. (paper). onbekend: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
  18. Published
  19. Published
    Meng, C. M., & Heijke, J. A. M. (2005). Student time allocation, the learning environment and the acquisition of competencies. (ROA Research Memoranda; No. 1E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  20. 2006
  21. Published
    Coenen, J. B., Heijke, J. A. M., & Meng, C. M. (2006). De competentieprofielen van de middelbare beroepen. (ROA External Reports). Amsterdam: CWI Communicatie.
  22. Published
    Heijke, J. A. M., & Meng, C. M. (2006). Discipline-specific and academic competencies of the higher educated: their value in the labour market and their acquisition in education. (ROA Working Papers; No. 9E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  23. Published
  24. Published
    Heijke, J. A. M., & Meng, C. M. (2006). The effects of higher education programme characteristics on allocation and performance of the graduates: a European view. (ROA Research Memoranda; No. 4E). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  25. 2007
  26. Published
    Boone, C. A. J. J., Meng, C. M., & van der Velden, R. K. W. (2007). Individualism and Collectivism. In J. Allen, Y. Ynenaga, R. V. D. Velden, & K. Yoshimoto (Eds.), Competencies, Higher Education and Career in Japan and the Netherlands (pp. 211-224). Dordrecht: Springer.
  27. Published
    van der Velden, R. K. W., Coenen, J. B., Meng, C. M., Ramaekers, G. W. M., & Buchner, C. (2007). Statistische bijlage : schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2006. (ROA Reports; No. 3B). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  28. Published
  29. 2008
  30. Published
  31. Published
    de Grip, A., Huijgen, T. G., & Meng, C. M. (2008). Arbeidsmarkt voor gediplomeerde bètatechnische schoolverlaters. (Platform Pocket; No. 2), (ROA External Reports). Den Haag: Platform Bèta Techniek.
  32. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2008). De kans op leidinggeven voor afgestudeerde bètatechnici. In D. Fouarge, & A. D. Grip (Eds.), Technotopics III. Essays over onderwijs en arbeidsmarkt voor bètatechnici (pp. 45-57). (Technotopics; No. III). Den Haag: Platform Bèta Techniek.
  33. Published
    Borghans, L., van der Velden, R. K. W., Büchner, C. I. R., Coenen, J. B., & Meng, C. M. (2008). Het meten van onderwijskwaliteit en de effecten van recente onderwijsvernieuwingen. Deelonderzoek uitgevoerd door ROA. (31007; No. 9), (ROA External Reports). Den Haag: Commissie Parlementair Onderzoek, Onderwijsvernieuwingen, Tweede Kamer, vergaderjaar 2007-2008.
  34. Published
    Huijgen, T. G., Meng, C. M., & Coenen, J. B. (2008). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2007. (ROA Reports; No. 3). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  35. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2008). The chances of graduate scientists and engineers of obtaining a supervisory position. onbekend: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
  36. 2009
  37. Published
    Allen, J. P., van Breugel, G. A. A., Coenen, J. B., Fouarge, D., Meng, C. M., Ramaekers, G. W. M., ... Venhorst, V. (2009). Afgestudeerden van het hbo tijdens een crisis: geen verloren generatie. (ROA External Reports). Den Haag: HBO-raad.
  38. Published
    Borghans, L., Golsteyn, B. H. H., Ramaekers, G. W. M., Cörvers, F., Fouarge, D., Coenen, J. B., ... van Thor, J. A. F. (2009). Arbeidsmarkt. Economisch Statistische Berichten.
  39. Published
  40. Published
    Coenen, J. B., Cörvers, F., Fouarge, D., Meng, C. M., & Nelen, A. C. (2009). Onderbenutting bij MBO'ers: Trends en verklaringen. (ROA External Reports). Den Haag: Raad voor Werk en Inkomen.
  41. Published
    Allen, J. P., Coenen, J. B., Fouarge, D., Huijgen, T. G., Kriechel, B., Meng, C. M., & van der Velden, R. K. W. (2009). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt. (ROA Reports; No. 4). Maastricht: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
  42. Published
    Meng, C. M., Coenen, J. B., Huijgen, T. G., Ramaekers, G. W. M., & van Thor, J. A. F. (2009). VMBO: tevredenheid en aansluiting met vervolgonderwijs. (ROA Reports; No. 6). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  43. Published
  44. Published
    Meng, C. M., Coenen, J. B., Büchner, C. I. R., & Ramaekers, G. W. M. (2009). Zonder diploma : aanleiding, kansen en toekomstintenties. (ROA Reports; No. 1). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  45. 2010
  46. Published
    Heijke, J. A. M., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2010). Activating learning environments, student time use and competence acquisition. A study among European economic and business administration students. In E. E. Backhaus, & R. D. Jürgen (Eds.), Economics of Education. Issues of Transition and Transformation (pp. 75-111). (Wirtschaft, Forschung und Wissenschaft). Berlin: LIT Verlag.
  47. Published
  48. Published
  49. Published
    Coenen, J. B., Huijgen, T. G., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2010). Kwaliteit van gediplomeerde schoolverlaters van creatieve MBO-opleidingen. (ROA Reports; No. 6). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  50. Published
    van Breugel, G. A. A., Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2010). Loopbanen na Maastricht University: metingen 2008 en 2009. (ROA Reports; No. 4). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  51. Published
    Meng, C. M., Soudant, E., & van Thor, J. A. F. (2010). MBO: Tevredenheid en aansluiting met vervolgonderwijs en arbeidsmarkt. (ROA Reports; No. 003). Maastricht: Researchcentrum Onderwijs & Arbeidsmarkt.
  52. Published
    Meng, C. M., Huijgen, T. G., & Ramaekers, G. W. M. (2010). MBO-diploma in tijden van crisis : doorleren of werk zoeken? (ROA Reports; No. 2). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  53. Published
    Meng, C. M., & Ramaekers, G. W. M. (2010). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2009. (ROA Reports; No. 7). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  54. Published
    Meng, C. M., & Ramaekers, G. (2010). Schoolverlaters tussen onderwijs en arbeidsmarkt 2009. Feiten en cijfers. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2010/, No. 001). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
  55. Published
    Allen, J. P., & Meng, C. M. (2010). Voortijdige schoolverlaters: aanleiding en gevolgen. (ROA Reports; No. 9). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt, Faculteit der Economische Wetenschappen.
  56. 2011
  57. Published
    van der Velden, R. K. W., & Meng, C. M. (2011). Associate degree opleidingen en arbeidsmarktrelevantie. (ROA External Reports). Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
  58. Published
    Meng, C. M., Ramaekers, G. W. M., & Huijgen, T. G. (2011). Maastricht University graduate surveys 2010. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2011/, No. 002). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
  59. Published
    Meng, C. M., Humburg, M., & Huijgen, T. G. (2011). Maastricht University graduate surveys 2011. (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2011/, No. 004). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
  60. Published
    Huijgen, T. G., & Meng, C. M. (2011). MBO-Diploma 2010: Doorleren of werk zoeken? (ROA Fact sheets; Vol. ROA-F-2011/, No. 001). Maastricht: Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt.
Previous 1 2 3 Next