Abstract
De wereld kampt al twee en een half jaar met de gevolgen van COVID-19. Tijdens deze periode werden scholen en leerlingen geconfronteerd met schoolsluitingen, afstandsonderwijs en lesuitval. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van verschillende typen leerlingen in het Nederlandse onderwijs in het schooljaar 2021/2022 en hoe verhoudt zich dat tot de leergroei in het schooljaar
2020/2021? Zijn de verschillen tussen scholen groter of juist kleiner geworden?
In deze factsheet kijken we naar de landelijke cijfers voor de Cito-vaardigheidsscores van leerlingen bij de domeinen begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde.
2020/2021? Zijn de verschillen tussen scholen groter of juist kleiner geworden?
In deze factsheet kijken we naar de landelijke cijfers voor de Cito-vaardigheidsscores van leerlingen bij de domeinen begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde.
Original language | Dutch |
---|---|
Place of Publication | Den Haag |
Publisher | Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek |
Number of pages | 3 |
Publication status | Published - 18 Nov 2022 |
Publication series
Series | ROA External Reports |
---|
Series | NCO Factsheet |
---|---|
Number | 2022-9 |