Technische toelichting bij Factsheet effecten van inhaal- en ondersteuningsprogramma’s op leergroei in het PO

Research output: Non-textual / digital / web - outputsWeb publication/siteAcademic

Abstract

Deze technische toelichting hoort bij de factsheet die kijkt naar de leergroei van leerlingen in het primair onderwijs
(PO) tijdens COVID-19 die is uitgebracht in November 2021. In deze factsheet is gekeken naar de invloed van de
COVID-19-crisis (met twee perioden van schoolsluitingen naar aanleiding van de COVID-19-crisis) op de leergroei
van leerlingen op drie domeinen: begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde. Door de vertraging die is
opgelopen in het eerste half jaar van de COVID-19-crisis, hebben scholen subsidies kunnen aanvragen om inhaalen ondersteuningsprogramma’s aan te bieden aan de leerlingen die de grootste vertraging hebben opgelopen. De
factsheet kijkt naar de resultaten van leerlingen die hebben deelgenomen aan deze inhaal- en
ondersteuningsprogramma’s.
Deze technische toelichting dient als verantwoording voor de gedane analyses en is opgebouwd uit vier onderdelen:
(1) Data; (2) Analyses deel 1 – deelnemers aan inhaalprogramma’s; (3) Analyses deel 2 – leergroei van leerlingen
(deelnemers en niet-deelnemers) voor en na deelname aan inhaalprogramma’s; (4) Analyses deel 3 – effectieve
elementen van inhaalprogramma’s voor leergroei.
Original languageDutch
Place of PublicationAmsterdam
PublisherLearn! VU
Media of outputOnline
Publication statusPublished - 7 Dec 2021

Cite this