Stimuleren van actieve leefstijl vergroot ongelijkheid in schoolresultaten

Bart Golsteyn, Annelore Verhagen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

Heeft het stimuleren van een actievere leefstijl tijdens het speelkwartier en na school een effect op ongelijkheid in schoolresultaten van basisschoolleerlingen? Een veldexperiment in Zuid-Limburg toont aan dat het stimuleren van een actieve leefstijl in het speelkwartier en na school ertoe kan leiden dat leerlingen die de zwakste schoolresultaten hebben nog slechter gaan presteren, wat betekent dat het ongelijkheid in schoolresultaten kan vergroten.

Original languageDutch
Title of host publicationOngelijk Nederland (Preadviezen 2021)
Subtitle of host publicationEen Drieluik over Migratie, Onderwijs en de Coronacrisis
EditorsAnne Gielen, Dinand Webbink, Bas Ter Weel
Place of PublicationMeppel
PublisherEconomisch Statistische Berichten
Pages59-64
ISBN (Print)978-90-826379-6-0
Publication statusPublished - 2021

Publication series

SeriesEconomisch Statistische Berichten
ISSN0013-0583

Cite this