Abstract
Sociaal-emotionele vaardigheden spelen een belangrijke rol bij overgangen in het onderwijs en bij de kansen die kinderen krijgen. Hieruit volgt dat een belangrijke focus van veel 10-14 initiatieven ligt op de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Tegelijkertijd is er nog weinig bekend over hoe leerlingen die participeren in 10-14 initiatieven zich ontwikkelen wat betreft sociaal-emotionele vaardigheden en hoe ze zich verhouden tot leeftijdsgenoten die ‘regulier’ onderwijs volgen. Tijdens deze verdiepende sessie gaan we verder in op de ontwikkelingen binnen de 10-14 leeftijdsgroep, hoe het staat met de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen in Limburg, en meer specifiek binnen 10-14 initiatieven. Daarnaast bespreken we welke (mogelijke) rol Covid-19 en het daaruit volgende afstandsonderwijs in de ontwikkeling van deze vaardigheden gespeeld heeft.
Original language | Dutch |
---|---|
Publication status | Published - 9 Mar 2022 |
Event | Marktplaatsbijeenkomst Onderwijswerkplaats Limburg - Horst, Netherlands Duration: 9 Mar 2022 → 9 Mar 2022 |
Workshop
Workshop | Marktplaatsbijeenkomst Onderwijswerkplaats Limburg |
---|---|
Country/Territory | Netherlands |
City | Horst |
Period | 9/03/22 → 9/03/22 |