Abstract

De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:
1) Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolking
beschikken?
2) Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?
Original languageDutch
Place of PublicationMaastricht
PublisherResearch Centre for Education and the Labour Market
Number of pages70
ISBN (Electronic)978-90-5321-583-8
Publication statusPublished - 2018

Cite this

Belfi, B., Allen, J., van Eldert, P., de Grip, A., Künn, A., Peeters, T., & Poulissen, D. (2018). Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan. Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
Belfi, Barbara ; Allen, James ; van Eldert, Peter ; de Grip, Andries ; Künn, Annemarie ; Peeters, Tim ; Poulissen, Davey. / Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan. Maastricht : Research Centre for Education and the Labour Market, 2018.
@techreport{4da209a5ab67400980b248417ae4af28,
title = "Schoolverlaters in crisistijd:: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan",
abstract = "De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:1) Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?2) Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?",
author = "Barbara Belfi and James Allen and {van Eldert}, Peter and {de Grip}, Andries and Annemarie K{\"u}nn and Tim Peeters and Davey Poulissen",
year = "2018",
language = "Dutch",
publisher = "Research Centre for Education and the Labour Market",
type = "WorkingPaper",
institution = "Research Centre for Education and the Labour Market",

}

Belfi, B, Allen, J, van Eldert, P, de Grip, A, Künn, A, Peeters, T & Poulissen, D 2018 'Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan' Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht.

Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan. / Belfi, Barbara; Allen, James; van Eldert, Peter; de Grip, Andries; Künn, Annemarie; Peeters, Tim; Poulissen, Davey.

Maastricht : Research Centre for Education and the Labour Market, 2018.

Research output: Working paperProfessional

TY - UNPB

T1 - Schoolverlaters in crisistijd:

T2 - Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan

AU - Belfi, Barbara

AU - Allen, James

AU - van Eldert, Peter

AU - de Grip, Andries

AU - Künn, Annemarie

AU - Peeters, Tim

AU - Poulissen, Davey

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:1) Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?2) Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?

AB - De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:1) Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?2) Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?

M3 - Working paper

BT - Schoolverlaters in crisistijd:

PB - Research Centre for Education and the Labour Market

CY - Maastricht

ER -

Belfi B, Allen J, van Eldert P, de Grip A, Künn A, Peeters T et al. Schoolverlaters in crisistijd: Gevolgen voor leren en de vroege loopbaan. Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market. 2018.