Abstract
In opdracht van de GGD Amsterdam en Jellinek Preventie bracht Onderzoeksinstituut IVO in kaart wat er op vmbo-scholen in Amsterdam speelt rond het thema middelengebruik en gokken, welke uitdagingen scholen ervaren in de preventie en aanpak van middelengebruik en gokken en welke behoeften scholen hebben aan ondersteuning van hun preventiebeleid- en praktijk. Centraal stond de vraag wat scholen met vmbo basis/kader klassen nodig hebben.
Door interviews met 18 schoolmedewerkers (docenten, mentoren, leerlingbegeleiders, zorg- en veiligheidsmedewerkers) en jongerenwerkers en interviews en focusgroepdiscussies met 15 leerlingen, achterhaalden we ervaringen en behoeften ten aanzien van de vier pijlers van Helder op School (beleid, signalering, educatie en schoolomgeving).
Door interviews met 18 schoolmedewerkers (docenten, mentoren, leerlingbegeleiders, zorg- en veiligheidsmedewerkers) en jongerenwerkers en interviews en focusgroepdiscussies met 15 leerlingen, achterhaalden we ervaringen en behoeften ten aanzien van de vier pijlers van Helder op School (beleid, signalering, educatie en schoolomgeving).
Original language | Dutch |
---|---|
Place of Publication | Den Haag |
Publisher | Onderzoeksinstituut IVO |
Number of pages | 49 |
Publication status | Published - Apr 2024 |