Abstract

De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:
- Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolking
beschikken?
- Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?
Original languageDutch
Place of PublicationMaastricht
PublisherResearch Centre for Education and the Labour Market
Number of pages81
ISBN (Electronic)978-90-5321-567-8
Publication statusPublished - 2018

Cite this

Fouarge, D., van Eldert, P., de Grip, A., Künn, A., & Poulissen, D. (2018). Nederland in leerstand. Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market.
Fouarge, Didier ; van Eldert, Peter ; de Grip, Andries ; Künn, Annemarie ; Poulissen, Davey. / Nederland in leerstand. Maastricht : Research Centre for Education and the Labour Market, 2018.
@techreport{87d58def8384457f8f48edf9c3d63542,
title = "Nederland in leerstand",
abstract = "De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:- Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?- Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?",
author = "Didier Fouarge and {van Eldert}, Peter and {de Grip}, Andries and Annemarie K{\"u}nn and Davey Poulissen",
year = "2018",
language = "Dutch",
publisher = "Research Centre for Education and the Labour Market",
type = "WorkingPaper",
institution = "Research Centre for Education and the Labour Market",

}

Fouarge, D, van Eldert, P, de Grip, A, Künn, A & Poulissen, D 2018 'Nederland in leerstand' Research Centre for Education and the Labour Market, Maastricht.

Nederland in leerstand. / Fouarge, Didier; van Eldert, Peter; de Grip, Andries; Künn, Annemarie; Poulissen, Davey.

Maastricht : Research Centre for Education and the Labour Market, 2018.

Research output: Working paperProfessional

TY - UNPB

T1 - Nederland in leerstand

AU - Fouarge, Didier

AU - van Eldert, Peter

AU - de Grip, Andries

AU - Künn, Annemarie

AU - Poulissen, Davey

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:- Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?- Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?

AB - De Nederlandse overheid ervaart het als zeer urgent een goed levenslang leren beleid te ontwikkelen dat onze kenniseconomie een impuls geeft. Daarbij staan twee aan elkaar gerelateerde vragen centraal:- Over welke competenties moet de (vergrijzende) Nederlandse beroepsbevolkingbeschikken?- Hoe kan de scholing en het informeel leren dat daarvoor nodig is worden gestimuleerd?

M3 - Working paper

BT - Nederland in leerstand

PB - Research Centre for Education and the Labour Market

CY - Maastricht

ER -

Fouarge D, van Eldert P, de Grip A, Künn A, Poulissen D. Nederland in leerstand. Maastricht: Research Centre for Education and the Labour Market. 2018.