Abstract
Sinds de uitbraak van de COVID-19- of coronapandemie begin 2020 zijn rigoureuze maatregelen in Nederland genomen om de gevolgen ervan voor de gezondheid van individuele burgers en de samenleving als geheel te beteugelen. Deze maatregelen hebben (ook) een aanzienlijke impact gehad op het onderwijs
en de inrichting ervan. Zo was de afgelopen periode er een van grotendeels lege klaslokalen en collegezalen. Hoewel het afstandsonderwijs een uitkomst bood om het onderwijs zo goed mogelijk voort te laten zetten gedurende de coronapandemie, is het onvermijdelijk dat de getroffen maatregelen in het
onderwijs negatieve consequenties hebben gehad. Voor studenten in mbo en ho heeft het gevolgen gehad voor onder andere de studievoortgang, hun mentale welbevinden en sociale ontwikkeling.
en de inrichting ervan. Zo was de afgelopen periode er een van grotendeels lege klaslokalen en collegezalen. Hoewel het afstandsonderwijs een uitkomst bood om het onderwijs zo goed mogelijk voort te laten zetten gedurende de coronapandemie, is het onvermijdelijk dat de getroffen maatregelen in het
onderwijs negatieve consequenties hebben gehad. Voor studenten in mbo en ho heeft het gevolgen gehad voor onder andere de studievoortgang, hun mentale welbevinden en sociale ontwikkeling.
Original language | Dutch |
---|---|
Publisher | ResearchNed |
Number of pages | 89 |
Publication status | Published - May 2022 |
Publication series
Series | ROA External Reports |
---|