@book{b83fb7de38b64ea7b75d792cee4cdc98,
title = "Leergroei begrijpend lezen in tweede COVID-jaar hersteld, spelling en rekenen-wiskunde nog niet",
abstract = "In het eerste jaar sinds de start van de COVID-19-crisis hebben scholen in het primair onderwijs tweemaal langduriger de deuren moeten sluiten: in de tweede helft van het schooljaar 2019/2020 en in de eerste helft van het schooljaar 2020/2021. In het tweede COVID-jaar werd de kerstvakantie in schooljaar 2021/2022 een week vervroegd. Daarnaast werden scholen geconfronteerd met lesuitval door afwezigheid van zowel leerlingen als leerkrachten. Leerlingen hebben daardoor ook in dit tweede COVID-jaar minder mogelijkheden gehad om fysiek les te krijgen en moesten navigeren in een onzekere situatie. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van leerlingen in het tweede COVID-jaar, en hoe verhoudt deze (vertraging in de) leergroei zich tot het eerste COVID-jaar?",
author = "Carla Haelermans and Henry Abbink and Sabine Baumann and Ineke Bijlsma and Willemijn Havermans and Madelon Jacobs and {van Vugt}, Lynn and {van Wetten}, Sanne",
year = "2022",
month = may,
day = "17",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}