@book{a8c34b6f5328439da0a3293017452d91,
title = "Kwetsbare leerlingen minder vertraging in tweede COVID-schooljaar",
abstract = "De wereld kampt al twee en een half jaar met de gevolgen van COVID-19. Tijdens deze periode werden scholen en leerlingen geconfronteerd met schoolsluitingen, afstandsonderwijs en lesuitval. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van verschillende typen leerlingen in het schooljaar 2021/2022 in Nederland? En hoe verhoudt zich dat tot de leergroei in het schooljaar 2020/2021? Zijn de verschillen tussen leerlingen groter of juist kleiner geworden? In deze factsheet kijken we naar de landelijke cijfers voor de Cito-vaardigheidsscores van leerlingen bij de domeinen begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde.",
author = "Carla Haelermans and {van Wetten}, Sanne and Henry Abbink and Sabine Baumann and Stef Hendrickx and Arnold Hendrikse and Madelon Jacobs and Roy Meijer and {van Vugt}, Lynn",
year = "2022",
month = nov,
day = "18",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}