Ik wil serieus genomen worden: klachten van patiënten op de huisartsenpost

P.C. Barnhoorn, Geurt Essers, Vera Nierkens, Mattijs E Numans, Walther van Mook, Anneke W. M. Kramer

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Klachten van patiënten bieden een unieke inkijk in de manier waarop patiënten hun artsen ervaren en wat ze van hen verwachten. Onderzoek naar de precieze inhoud van klachten is schaars, zeker als het om ervaren onprofessioneel gedrag gaat. Wij onderzochten klachten van patiënten over de zorg van een huisartsenpost, over een periode van 10 jaar. De meeste klachten betroffen de huisartsen en gingen over medische expertise. Een tweede grote groep van de klachten betrof gedrag van de huisartsen dat patiënten als onprofessioneel ervaarden.
Original languageDutch
JournalHuisarts en Wetenschap
Volume64
Issue number12
DOIs
Publication statusPublished - 2021

Cite this