Ik wil serieus genomen worden: klachten van patiënten op de huisartsenpost

Translated title of the contribution: 'I want to be taken seriously': Patient complaints at the GP out-of-hours service

P.C. Barnhoorn*, Geurt Essers, Vera Nierkens, Mattijs E Numans, Walther van Mook, Anneke W. M. Kramer

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Klachten van patiënten bieden een unieke inkijk in de manier waarop patiënten hun artsen ervaren en wat ze van hen verwachten. Onderzoek naar de precieze inhoud van klachten is schaars, zeker als het om ervaren onprofessioneel gedrag gaat. Wij onderzochten klachten van patiënten over de zorg van een huisartsenpost, over een periode van 10 jaar. De meeste klachten betroffen de huisartsen en gingen over medische expertise. Een tweede grote groep van de klachten betrof gedrag van de huisartsen dat patiënten als onprofessioneel ervaarden.
Translated title of the contribution'I want to be taken seriously': Patient complaints at the GP out-of-hours service
Original languageDutch
Pages (from-to)10-15
JournalHuisarts en Wetenschap
Volume64
Issue number12
DOIs
Publication statusPublished - Dec 2021

Cite this