EBM-onderwijs en leren van elkaar in de huisartsenpraktijk

M.L. Bartelink, Lisanne Welink, Niels Beurskens, Petra van Peet, Roger Damoiseaux

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Evidence-based medicine (EBM) werd geïntroduceerd als hulp bij een leven lang leren. Huisartsen hebben tegenwoordig allemaal een computer op zak en kunnen altijd en overal bij evidence. Toch blijkt integratie van deze evidence, de eigen klinische expertise en de patiëntvoorkeuren bij besluitvorming in de praktijk lastig te zijn. De huisarts-opleiding kan meer aandacht besteden aan de manier waarop de 3 onderdelen van EBM expliciet aan de orde komen in de (opleidings)praktijk. En aan de wijze waarop aios en opleider van elkaar kunnen leren.
Original languageDutch
Pages (from-to)1-4
Number of pages4
JournalHuisarts en Wetenschap
Volume64
Issue number7
Publication statusPublished - 2021

Cite this