Abstract
Hoe kunnen we digitale geletterdheid onder burgers vergroten, zodat zij deel kunnen nemen in een digitaliserende samenleving? In het project Digitale geletterdheid in de openbare bibliotheek: Bevordering van digitale inclusie en participatie, proberen de Rijksuniversiteit Groningen, Erasmus Universiteit Rotterdam en Open Universiteit samen met de Koninklijke Bibliotheek, de Manifestgroep, en meerdere lokale bibliotheken (Bibliotheek Rotterdam, Biblionet Groningen en Bibliotheek Venlo) een oplossing te vinden voor deze belangrijke maatschappelijke uitdaging.
Dit interdisciplinaire teamwetenschapsproject is een samenwerking tussen drie programmalijnen in het VSNU-programma De Digitale Samenleving: Burgerschap & Democratie, Smart Cities & Communities, en Leren & Educatie. De betrokken onderzoekers brengen complementaire expertise mee op het gebied van mediastudies, publieksetnografie, sociologie en onderwijskunde om dit veelzijdige probleem te bestuderen.
Dit interdisciplinaire teamwetenschapsproject is een samenwerking tussen drie programmalijnen in het VSNU-programma De Digitale Samenleving: Burgerschap & Democratie, Smart Cities & Communities, en Leren & Educatie. De betrokken onderzoekers brengen complementaire expertise mee op het gebied van mediastudies, publieksetnografie, sociologie en onderwijskunde om dit veelzijdige probleem te bestuderen.
Translated title of the contribution | Digital literacy in the public library: Promoting digital inclusion and participation |
---|---|
Original language | Dutch |
Number of pages | 12 |
Publication status | Published - 2022 |
Keywords
- Digital literacy
- Libraries
- inclusion
- digital skills
- participation