De invloed van de schoolcontext op de effecten van de Gezonde Basisschool van de Toekomst

Translated title of the contribution: The influence of the school context on the effects of the Healthy Primary School of the Future

Nina Bartelink*, Patricia van Assema, Stef Kremers, Hans Savelberg, Maria Jansen

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Scholen zijn een belangrijke setting om gezondheidsgedrag van kinderen te verbeteren. Het initiatief ‘De Gezonde Basisschool van de Toekomst (GBT)’ heeft als doel om gezondheid en welzijn te integreren in het schoolsysteem en is gebaseerd op de door de Wereldgezondheidsorganisatie ontwikkelde Health Promoting School (HPS)-benadering. Uitgangspunten voor GBT zijn het aanbieden van een gezonde lunch en een gestructureerd beweeg- en cultuuraanbod met verruiming van schooltijd. In dit artikel worden de effecten na twee jaar follow-up en de invloed van de context op deze effecten beschreven.
Translated title of the contributionThe influence of the school context on the effects of the Healthy Primary School of the Future
Original languageDutch
Pages (from-to)S34-S40
Number of pages8
JournalTijdschrift voor Gezondheidswetenschappen
Volume98
Issue number2
DOIs
Publication statusPublished - 2020

Fingerprint

Dive into the research topics of 'The influence of the school context on the effects of the Healthy Primary School of the Future'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this