@book{a33d6bfd892a45f5a24a0c77690bb685,
title = "Balans na twee jaar: nog steeds vertraging in de leergroei, maar nadeel kwetsbare leerlingen verkleind",
abstract = "In de afgelopen twee jaar hebben scholen in het primair onderwijs tweemaal langduriger de deuren moeten sluiten vanwege de COVID-19-crisis: in de tweede helft van het schooljaar 2019/2020 en in de eerste helft van het schooljaar 2020/2021. In het schooljaar 2021/2022 werd de kerstvakantie een week vervroegd. Daarnaast werden scholen geconfronteerd met lesuitval door afwezigheid van zowel leerlingen als leerkrachten. Het kwam zelfs voor dat hele klassen thuis moesten blijven of dat scholen er zelf voor moesten kiezen om helemaal te sluiten vanwege een hoog aantal COVID-19-besmettingen op school. Leerlingen hadden zo twee jaar lang minder mogelijkheden om fysiek les te krijgen en moesten navigeren in een onzekere situatie. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van leerlingen? We maken de balans op na twee jaar COVID-19.",
author = "Carla Haelermans and Henry Abbink and Sabine Baumann and Ineke Bijlsma and Willemijn Havermans and Madelon Jacobs and {van Vugt}, Lynn and {van Wetten}, Sanne",
year = "2022",
month = may,
day = "17",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}