@book{99032ea7e7a54e32899a3f2ad8bfcc93,
title = "Alleen nog vertraging bij rekenenwiskunde in tweede COVID-schooljaar",
abstract = "De wereld kampt al twee en een half jaar met de gevolgen van COVID-19. Tijdens deze periode werden scholen en leerlingen geconfronteerd met schoolsluitingen, afstandsonderwijs en lesuitval. Welke consequenties heeft dit gehad voor de leergroei van Nederlandse leerlingen in het schooljaar 2021/2022 en hoe verhoudt zich dat tot de leergroei in het schooljaar 2020/2021? In deze factsheet kijken we naar de landelijke cijfers voor de Cito-vaardigheidsscores van leerlingen bij de domeinen begrijpend lezen, spelling en rekenen-wiskunde. We volgen hier geen leerlingen door de tijd, maar kijken naar de leergroei in een bepaald schooljaar, van leerlingen die in dat schooljaar in de groepen 4 t/m 7 zitten.",
author = "Carla Haelermans and {van Wetten}, Sanne and Henry Abbink and Sabine Baumann and Stef Hendrickx and Arnold Hendrikse and Madelon Jacobs and Roy Meijer and {van Vugt}, Lynn",
year = "2022",
month = nov,
day = "18",
language = "Dutch",
series = "ROA External Reports",
publisher = "Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek",
address = "Netherlands",
}