If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2011 2020

2020

Drie uitdagingen om alle leerlingen gelijke kansen te geven

van Wetten, S., de Wolf, I. & Ariës, R., 2020, In : DNM De nieuwe Meso. 7, 1, p. 66-72 7 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2019

Applying Netherlands Cohort Study Education: Equity and efficiency in secondary education

Bles, P., van der Velden, R. & Ariës, R., 6 Apr 2019.

Research output: Contribution to conferencePaperAcademic

De Staat van het Onderwijs 2019 - Hoofdlijnen

Baltussen, M., de Coole, D., Dijkstra, A. B., Evenhuis, E., Jagtman, E. M., Koning, B., Krol, K., Oepkes, H., Pit, M., Wick-Campman, T. & Ariës, R., 2019, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. 48 p.

Research output: Book/ReportReportProfessional

Open Access

Het één of het ander? Gaan kansen geven én efficiëntie samen?

Bles, P., van der Velden, R. & Ariës, R., 27 Jun 2019.

Research output: Contribution to conferencePaperAcademic

Zo match je kansen met opbrengsten

Bles, P., van der Velden, R. & Ariës, R., Mar 2019, In : Didactief. 49, 3, p. 26-27 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2018
378 Downloads (Pure)

An evidence-based approach to working-memory based training in secondary education to improve reasoning test achievements

Ariës, R. J. F., 2018, no. XII ed. Maastricht : TIER. 231 p.

Research output: ThesisDoctoral ThesisInternal

Open Access
File

Kansen, rendement en prestaties in VO: Trade-off, voorkeuren of kwaliteit?

Ariës, R., Bles, P. & van der Velden, R., 13 Dec 2018.

Research output: Contribution to conferencePaperAcademic

Vergelijking van het Nederlandse onderwijs met andere landen

Ariës, R. & de Wolf, I., 13 Dec 2018.

Research output: Contribution to conferencePosterAcademic

2017

What do Parents Teach their Children? – The Effects of Parental Involvement on Student Performance in Dutch Compulsory Education.

Cabus, S. & Ariës, R., May 2017, In : Educational Review. 69, 3, p. 285-302 18 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
2016
2015
6 Citations (Scopus)

Improving reasoning skills in secondary history education by working memory training

Aries, R. J., Groot, W. & van den Brink, H. M., Apr 2015, In : British Educational Research Journal. 41, 2, p. 210-228

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Ouderbetrokkenheid beïnvloedt leerprestaties

Cabus, S. & Ariës, R., 2015, In : Economisch Statistische Berichten. 100, 4709, p. 266-268

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Parental homework improves test scores: a review of the literature

Ariës, R. & Cabus, S., 2015, In : Review of Education. 3, 2, p. 179-199

Research output: Contribution to journalReview articleAcademicpeer-review

2011
85 Downloads (Pure)

Wordt met behulp van breintraining de redeneervaardigheid van leerlingen verbeterd?

Ariës, R., 2011, Academische Meesterwerken: Evidence based verbeteren van het onderwijs. Vol. 1. p. 19-31 112 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File