If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

Filter
Chapter
2013

Groen voorbeeld doet groen volgen: de filiaalmanager als aanjager van milieurentmeesterschap onder verkopers

Hensen, N. J. B., de Jong, A., de Ruyter, J. C. & Wetzels, M. G. M., 1 Jan 2013, Ontwikkelingen in het Marktonderzoek; Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie. Bronner, F. (ed.). Haarlem: Spaar en Hout BV, p. 197-215 248 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

You can if you think you can: The impact of customer and employee efficacy on technology-based service delivery

de Ruyter, J. C. & Yu, T., 1 Jan 2013, Serving Customers: Global Services Marketing Perspectives. Fisk, R. P., Russell-Bennett, R. & Harris, L. C. (eds.). Brisbane: Tilde University Press, p. 161-175 350 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

2012

In de schoenen van de klant: over de maakbaarheid van verantwoordelijke medewerkers

van Laer, T. & de Ruyter, J. C., 1 Jan 2012, Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie. Bronner, F. (ed.). Haarlem: Spaar en Hout BV, p. 9-26

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

2010

Wanneer Renderen Kennisinvesteringen in Niet-Exclusieve Verkopers?

van Beuningen, J. W. A., Moorman, C., de Ruyter, J. C., Wetzels, M. G. M. & Cox, D., 1 Jan 2010, Jaarboek 2010 Ontwikkelingen in het marktonderzoek. Bronner, A. (ed.). Haarlem: Spaarenhout, p. 113-126

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

2004

Strategisch Consumentengedrag in Markten met Meerdere After-Sales Service Kanalen

Perea y Monsuwe, T., Dellaert, B. G. C., Perea ý Monsuwé, A. & de Ruyter, J. C., 1 Jan 2004, Ontwikkelingen in het Marktonderzoek Jaarboek Markt Onderzoek Associatie 2004. Haarlem: De Vrieschborch, p. 119-137

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Open Access
File
127 Downloads (Pure)

What Drives Consumers to Shop Online? A Literature Review

Perea y Monsuwe, T., Dellaert, B. G. C. & de Ruyter, J. C., 1 Jan 2004, Demand Driven Chains and Networks. Verhallen, T., Gaakeer, C. & Wiegerinck, V. (eds.). Den Haag: Reed business/ Elsevier, p. 267-287

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Open Access
File
273 Citations (Scopus)
5902 Downloads (Pure)
2003

Conversie van Gestandardiseerd Vragenlijstonderzoek naar Internet: Kritische Succesfactoren

Deutskens, E., Willems, P. M., van den Berg, S. S. M., Oosterveld, P., de Ruyter, J. C. & Wetzels, M. G. M., 1 Jan 2003, Ontwikkelingen in het Marktonderzoek. Jaarboek 2003 MarktOnderzoekAssociatie. Bronner, AE., Dekker, P., Hoekstra, JC., Leeuw, E. D., Poiesz, T., Ruyter, JC. D. & Smidts, A. (eds.). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch, p. 41-58

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File
87 Downloads (Pure)
2002

Factors Influencing the Adoption of Mobile Gaming Services

Kleijnen, M. H. P., de Ruyter, J. C. & Wetzels, M. G. M., 1 Jan 2002, Mobile Commerce: Technology, Theory and Applications. Mennecke, BE. & Strader, TJ. (eds.). Hershey: Idea Group Publishing, p. 202-217

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Open Access
File
254 Downloads (Pure)

Multi-Niveau Analyse in Marktonderzoek: De case van Zelfsturende Teams

de Jong, A. & de Ruyter, J. C., 1 Jan 2002, Jaarboek van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers. Haarlem: Uitgeverij de Vriesebosch, p. 245-258

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2001

Service Industry Systems and Service Quality

Wetzels, M. G. M. & de Ruyter, J. C., 1 Jan 2001, Handbook of Industrial Engineering. New York: Wiley, p. 623-634

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic