No photo of Catherine Rijdt

Catherine de Rijdt

Dr.

20022016
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output 2002 2016

2013
2012
3 Citations (Scopus)

Rigorously selected and well trained senior student tutors in problem based learning: Student perceptions and study achievements

De Rijdt, C. C. E., van der Rijt, J. W., Dochy, F. & van der Vleuten, C. P. M., Mar 2012, In : Instructional Science. 40, 2, p. 397-411 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2007

Staff development in Hoger Onderwijs: Drie macromodellen en gepercipieerde effecten

De Rijdt, C. C. E., Dochy, F. & Bamelis, S., 1 Jan 2007, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 25, 2, p. 58-68

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2006

Studentpercepties van blended learning in Hoger Onderwijs

van der Rijt, J., Prop, A., van de Watering, G., De Rijdt, C. C. E., Dochy, F. J. R. C. & Gijbels, D., 1 Jan 2006, Samen kennis ontwikkelen. Proceedings van de 33e Onderwijs Research Dagen 10-12 mei 2006. Beishuizen & et, A. (eds.). Amsterdam: Onderwijscentrum V.U., p. 195-196

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

20 Citations (Scopus)

Teaching portfolios in higher education and their effects: an explorative study

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2006, In : Teaching and Teacher Education. 22, p. 1084-1093

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2004

Teaching portfolio's (onderwijsdossiers voor docenten) in hoger onderwijs; inhoudsbepaling door en opvattingen van onderwijsgevenden

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, 4, p. 220-238

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2002

Cognitive prerequisites and learning: A contribution to the renewed work of B. Bloom

Dochy, F., De Rijdt, C. C. E. & Dyck, W., 1 Jan 2002, In : Active Learning in Higher Education. 4, p. 124-136

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Een instaptoets voor aspirantleerkrachten lager onderwijs in Vlaanderen. Opzet en resultaten

Verschaffel, L., Janssens, S., De Rijdt, C. C. E. & Janssen, R., 1 Jan 2002, Gecijferdheid ontcijferd, vanuit een Vlaamse en Nederlandse optiek. GROS werkgroep realistisch rekenen (ed.). Lisse: Zwijsen, p. 55-65-125-142

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur

Dochy, F., Segers, M. S. R. & De Rijdt, C. C. E., 1 Jan 2002, Assessment in onderwijs. Toetsen en examenx in studentgericht en competentiegericht onderwijs. Dochy, F. J. R. C., Heylen, L. & Mosselaer, H. V. D. (eds.). Utrecht: Lemma, p. 11-32

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic