• Bouillonstraat1-3, BOU1-3

    6211 LH Maastricht

    Netherlands

Research Output

Filter
Article
2016

De relatie tussen participatiemotivatie, vooropgestelde doelen en leervoorkeuren: een mixed-method studie bij deelnemers aan formele professionaliseringsactiviteiten

Verswijvel, K., Vanthournout, G., Gijbels, D., Van den Bossche, P. & Sprangers, P., 2016, In : Pedagogische Studiën. 93, 1, p. 38-59 22 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
251 Downloads (Pure)
2013
2012

Rigorously selected and well trained senior student tutors in problem based learning: Student perceptions and study achievements

De Rijdt, C. C. E., van der Rijt, J. W., Dochy, F. & van der Vleuten, C. P. M., Mar 2012, In : Instructional Science. 40, 2, p. 397-411 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

3 Citations (Scopus)
2007

Staff development in Hoger Onderwijs: Drie macromodellen en gepercipieerde effecten

De Rijdt, C. C. E., Dochy, F. & Bamelis, S., 1 Jan 2007, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 25, 2, p. 58-68

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2006

New learning Environments and Constructivism: the students' perspective

Gijbels, D., van de Watering, G., Dochy, F. & van den Bossche, P. G. C., 1 Jan 2006, In : Instructional Science. 34, 3, p. 213-226 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

56 Citations (Scopus)

Op weg naar een integratie van leren, instructie en toetsing

van de Watering, G., 1 Jan 2006, In : Onderzoek van onderwijs. 34, 5, p. 56-59

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Teaching portfolios in higher education and their effects: an explorative study

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2006, In : Teaching and Teacher Education. 22, p. 1084-1093

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

20 Citations (Scopus)
2005

Op weg naar een integratie van leren, introductie en toetsing

Dochy, F., Gijbels, D. & van de Watering, G., 1 Jan 2005, In : Tijdschrift voor Onderwijsresearch. 34(5), p. 56-59

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

The relationship between students' approaches to learning and the assesment of learning outcomes

Dochy, F., Gijbels, D. & van de Watering, G., 1 Jan 2005, In : European Journal of Psychology of Education. XX (4), p. 327-341

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

The Relationship between Students' Approaches to Learning and the Assessment of Learning Outcomes

Gijbels, D., van de Watering, G., Dochy, F. J. R. C. & van den Bossche, P. G. C., 1 Jan 2005, In : European Journal of Psychology of Education. 20, 4, p. 327-341 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

66 Citations (Scopus)
2004

Het bindend studieadvies in het hoger wetenschappelijk onderwijs: worden de juiste studenten geselecteerd?

van de Watering, G., Gijbels, D. & van der Rijt, J., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, p. 62-72

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Teaching portfolio's (onderwijsdossiers voor docenten) in hoger onderwijs; inhoudsbepaling door en opvattingen van onderwijsgevenden

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, 4, p. 220-238

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2003

Effects of problem-based learning: A meta-analysis.

Dochy, F., Segers, M. S. R., van den Bossche, P. G. & Gijbels, D., 1 Jan 2003, In : Learning and Instruction. 13, 5, p. 533-568 35 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
526 Citations (Scopus)
3240 Downloads (Pure)

Verschillen in de perceptie van tutoren op de leerprestaties en de toetsprestaties van hun studenten

Claessens, S. & van de Watering, G., 1 Jan 2003, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 21, 3, p. 199-214

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

55 Citations (Scopus)
2002

Cognitive prerequisites and learning: A contribution to the renewed work of B. Bloom

Dochy, F., De Rijdt, C. C. E. & Dyck, W., 1 Jan 2002, In : Active Learning in Higher Education. 4, p. 124-136

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Nuevas vías de aprendizaje y enseñanza y sus consecuencias: una nueva era de evaluación

Dochy, F., Segers, M. S. R. & Dierick, S., 1 Jan 2002, In : REDU Boletín. 2, 2, p. 13-30 18 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

2001

Effecten van een probleemgestuurd economisch curriculum

van den Bossche, P. G. C., Segers, M. S. R., Gijbels, D. & Dochy, F. J. R. C., 1 Jan 2001, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. jrg 19, 4 december, p. 254-278

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
120 Downloads (Pure)

Officiële stichting van de vzw European Forum for Victim Offender Mediation and Restorative Justice

Lauwaert, K., 1 Jan 2001, In : Nieuwsbrief Suggnomé. 1, p. 16-17

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

UN draft resolution on restorative justice programmes in criminal matters

Lauwaert, K., 1 Jan 2001, In : Newsletter of the European Forum for Victim-Offender Mediation and Restorative Justice. 1, p. 8

Research output: Contribution to journalArticleProfessional