• Bouillonstraat1-3, BOU1-3

    6211 LH Maastricht

    Netherlands

Research Output

De relatie tussen participatiemotivatie, vooropgestelde doelen en leervoorkeuren: een mixed-method studie bij deelnemers aan formele professionaliseringsactiviteiten

Verswijvel, K., Vanthournout, G., Gijbels, D., Van den Bossche, P. & Sprangers, P., 2016, In : Pedagogische Studiën. 93, 1, p. 38-59 22 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
251 Downloads (Pure)
2013
2012

Rigorously selected and well trained senior student tutors in problem based learning: Student perceptions and study achievements

De Rijdt, C. C. E., van der Rijt, J. W., Dochy, F. & van der Vleuten, C. P. M., Mar 2012, In : Instructional Science. 40, 2, p. 397-411 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

3 Citations (Scopus)
2007

Assessment engineering: breaking down barriers between teaching and learning, and assessment

Dochy, F., Segers, M. S. R., Gijbels, D. & Struyven, K., 1 Jan 2007, Rethinking assessment in higher education. Boud, D. & Falchikov, N. (eds.). New York: Routledge/Taylor & Francis Group, p. 87-101

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

26 Citations (Scopus)

Staff development in Hoger Onderwijs: Drie macromodellen en gepercipieerde effecten

De Rijdt, C. C. E., Dochy, F. & Bamelis, S., 1 Jan 2007, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 25, 2, p. 58-68

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

2006
2183 Downloads (Pure)

Integrating assessment-tasks in a problem-based learning environment

van de Watering, G., 1 Jan 2006, In : Assessment & Evaluation in Higher Education. 30, 1, p. 73-86

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

Kwaliteit van Assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen studentgericht- en competentiegericht onderwijs

van de Watering, G., 1 Jan 2006, Assessment in onderwijs. Heylen, L., H. v.d. Mosselaer & Dochy, F. (eds.). Utrecht: Lemma, p. 61-90

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

New learning Environments and Constructivism: the students' perspective

Gijbels, D., van de Watering, G., Dochy, F. & van den Bossche, P. G. C., 1 Jan 2006, In : Instructional Science. 34, 3, p. 213-226 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

56 Citations (Scopus)

Op weg naar een integratie van leren, instructie en toetsing

van de Watering, G., 1 Jan 2006, In : Onderzoek van onderwijs. 34, 5, p. 56-59

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Studentpercepties van blended learning in Hoger Onderwijs

van der Rijt, J., Prop, A., van de Watering, G., De Rijdt, C. C. E., Dochy, F. J. R. C. & Gijbels, D., 1 Jan 2006, Samen kennis ontwikkelen. Proceedings van de 33e Onderwijs Research Dagen 10-12 mei 2006. Beishuizen & et, A. (eds.). Amsterdam: Onderwijscentrum V.U., p. 195-196

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Teachers' and students' perceptions of assessments: A review and a study into the ability and accuracy of estimating the difficulty levels od assessment items

van de Watering, G., 1 Jan 2006, In : Educational Research Review. 2, 1, p. 133-147

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

19 Citations (Scopus)

Teaching portfolios in higher education and their effects: an explorative study

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2006, In : Teaching and Teacher Education. 22, p. 1084-1093

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

20 Citations (Scopus)
2005

Op weg naar een integratie van leren, introductie en toetsing

Dochy, F., Gijbels, D. & van de Watering, G., 1 Jan 2005, In : Tijdschrift voor Onderwijsresearch. 34(5), p. 56-59

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

The relationship between students' approaches to learning and the assesment of learning outcomes

Dochy, F., Gijbels, D. & van de Watering, G., 1 Jan 2005, In : European Journal of Psychology of Education. XX (4), p. 327-341

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

The Relationship between Students' Approaches to Learning and the Assessment of Learning Outcomes

Gijbels, D., van de Watering, G., Dochy, F. J. R. C. & van den Bossche, P. G. C., 1 Jan 2005, In : European Journal of Psychology of Education. 20, 4, p. 327-341 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

66 Citations (Scopus)
2004

Effects of Problem-based Learning in Business Education : A Comparison between a PBL and a Conventional Educational Approach

van den Bossche, P. G. C., Segers, M. S. R., Gijbels, D. & Dochy, F. J. R. C., 1 Jan 2004, Educational Innovation in Economics and Business VIII: Pedagogy, Technology and Innovation. Ottewill, L., Borredon, L, Falque, L., MacFarlane, B. & Wall, A. (eds.). Dordrecht: Kluwer Academic Pubisher, p. 205-228 23 p. (Educational Innovation in Economics and Business; No. VIII).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Open Access
File
201 Downloads (Pure)

Het bindend studieadvies in het hoger wetenschappelijk onderwijs: worden de juiste studenten geselecteerd?

van de Watering, G., Gijbels, D. & van der Rijt, J., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, p. 62-72

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Het bindend studie-advies in het hoger wetenschappelijk onderwijs: worden de juiste studenten geselecteerd?

van de Watering, G., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, 2, p. 62-72

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

Teaching portfolio's (onderwijsdossiers voor docenten) in hoger onderwijs; inhoudsbepaling door en opvattingen van onderwijsgevenden

De Rijdt, C. C. E., Tiquet, E., Dochy, F. & Devolder, M., 1 Jan 2004, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 22, 4, p. 220-238

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Vaardig met recht. Over casusoplossen en andere juridische vaardigheden

Hage, J. C., Verheij, B., van der Meer, T. & Span, G. P. J., 1 Jan 2004, Den Haag: Boom Juridisch. 146 p.

Research output: Book/ReportBookProfessional

2003

Effects of problem-based learning: A meta-analysis.

Dochy, F., Segers, M. S. R., van den Bossche, P. G. & Gijbels, D., 1 Jan 2003, In : Learning and Instruction. 13, 5, p. 533-568 35 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
526 Citations (Scopus)
3240 Downloads (Pure)

Verschillen in de perceptie van tutoren op de leerprestaties en de toetsprestaties van hun studenten

Claessens, S. & van de Watering, G., 1 Jan 2003, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 21, 3, p. 199-214

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

55 Citations (Scopus)

Verschillen tussen de perceptie van tutoren op de leerprestatie en de toetsprestatie van hun studenten

van de Watering, G., 1 Jan 2003, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 21, 3, p. 199-214

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

2002

Cognitive prerequisites and learning: A contribution to the renewed work of B. Bloom

Dochy, F., De Rijdt, C. C. E. & Dyck, W., 1 Jan 2002, In : Active Learning in Higher Education. 4, p. 124-136

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

De actuele kwaliteit van assessment: ontwikkelingen in de edumetrie

van de Watering, G., 1 Jan 2002, Assessment in onderwijs. F. Dochy, L. H. & H. v.d. Mosselaer (eds.). Utrecht: Lemma, p. 91-122

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Een instaptoets voor aspirantleerkrachten lager onderwijs in Vlaanderen. Opzet en resultaten

Verschaffel, L., Janssens, S., De Rijdt, C. C. E. & Janssen, R., 1 Jan 2002, Gecijferdheid ontcijferd, vanuit een Vlaamse en Nederlandse optiek. GROS werkgroep realistisch rekenen (ed.). Lisse: Zwijsen, p. 55-65-125-142

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur

Dochy, F., Segers, M. S. R. & De Rijdt, C. C. E., 1 Jan 2002, Assessment in onderwijs. Toetsen en examenx in studentgericht en competentiegericht onderwijs. Dochy, F. J. R. C., Heylen, L. & Mosselaer, H. V. D. (eds.). Utrecht: Lemma, p. 11-32

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademic

Nuevas vías de aprendizaje y enseñanza y sus consecuencias: una nueva era de evaluación

Dochy, F., Segers, M. S. R. & Dierick, S., 1 Jan 2002, In : REDU Boletín. 2, 2, p. 13-30 18 p.

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

2001

Assessment in het hoger onderwijs: over de implicaties van nieuwe toetsvormen voor de edumetrie

van de Watering, G., 1 Jan 2001, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. 19, 1, p. 2-18

Research output: Contribution to journalComment/Letter to the editorAcademicpeer-review

Criminologie als bemiddeling

Lauwaert, K. & Aertsen, I., 1 Jan 2001, Herstelrecht tussen heden en verleden.. Dupont, L. & Hutsebaut, F. (eds.). Leuven: Universitaire Pers Leuven, p. 33-55

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Effecten van een probleemgestuurd economisch curriculum

van den Bossche, P. G. C., Segers, M. S. R., Gijbels, D. & Dochy, F. J. R. C., 1 Jan 2001, In : Tijdschrift voor Hoger Onderwijs. jrg 19, 4 december, p. 254-278

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Open Access
File
120 Downloads (Pure)

Horizontale communicatie en herstelrecht

Lauwaert, K., 1 Jan 2001, De straf voorbij. Morele praktijken rondom het strafrecht.. Boutellier, H., Kunneman, H. & Leest, J. (eds.). Amsterdam: SWP, p. 54-63

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Officiële stichting van de vzw European Forum for Victim Offender Mediation and Restorative Justice

Lauwaert, K., 1 Jan 2001, In : Nieuwsbrief Suggnomé. 1, p. 16-17

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

UN draft resolution on restorative justice programmes in criminal matters

Lauwaert, K., 1 Jan 2001, In : Newsletter of the European Forum for Victim-Offender Mediation and Restorative Justice. 1, p. 8

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2000

Beoordeling Schrijfvaardigheden Cultuur- en wetenschapsstudies

Hendriks, R. P. J. & Schade, A. L., 1 Jan 2000, Maastricht: Faculteit der Cultuurwetenschappen, Universiteit Maastricht.

Research output: Working paperOther research output

1998

Instructietechnologie en innovatie van probleemoplossen : over constructiegericht academisch onderwijs

Dochy, F., 17 Dec 1998, Utrecht: Lemma. 31 p.

Research output: Book/ReportInaugural speechPopular

Open Access
File
156 Downloads (Pure)
1992
329 Downloads (Pure)