Media coverage
6
Media coverage
Title Vrouwelijke ondernemers blijken succesvoller te crowdfunden dan mannen Degree of recognition National Media name/outlet quote.nl Media type Print Country/Territory Netherlands Date 11/07/24 Description The sympathy of the crowd; blijkbaar krijgen vrouwen deze makkelijker dan mannelijke ondernemers. Tenminste, dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Producer/Author Martijn Zeven URL https://www.quotenet.nl/financien/investeren/a61565489/vrouwen-blijken-succesvoller-te-crowdfunden-dan-mannen/ Persons Pomme Theunissen Title Women more successful with corporate crowdfunding than men: Maastricht University study Degree of recognition National Media name/outlet NL Times Media type Online Country/Territory Netherlands Date 11/07/24 Description Corporate crowdfunding - borrowing money from the general public - works better for women than men. Women complete their crowdfunding campaigns about 20 percent faster, according to a new study by Maastricht University, NOS reports. Producer/Author nltimes.nl URL https://nltimes.nl/2024/07/11/women-successful-corporate-crowdfunding-men-maastricht-university-study Persons Pomme Theunissen Title Discriminatie bij banken drijft vrouwelijke ondernemers naar crowdfunding en daar zijn ze goed in Degree of recognition National Media name/outlet Algemeen Dagblad Media type Print Country/Territory Netherlands Date 11/07/24 Description Vrouwen zijn beter in crowdfunding dan mannen. Ze halen 20 procent sneller hun gewenste bedrag op, zo blijkt uit onderzoek van Maastricht University. Een van de voornaamste redenen is opvallend: op de crowdfundingplatformen zijn juist goede vrouwelijke ondernemers actief omdat ze bij de banken geen lening krijgen. Producer/Author Ellen van Gaalen URL https://www.ad.nl/economie/discriminatie-bij-banken-drijft-vrouwelijke-ondernemers-naar-crowdfunding-en-daar-zijn-ze-goed-in~a4d08324/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&referrer=https%3A%2F%2Fpommetheunissen.com%2F Persons Pomme Theunissen Title Crowdfunding-campagnes van vrouwen 20% sneller vol Degree of recognition National Media name/outlet Investeerders.nl Media type Online Country/Territory Netherlands Date 11/07/24 Description Crowdfunding-campagnes die zijn gestart door vrouwen, worden ongeveer 20 procent sneller gevuld dan campagnes van mannen. Dit terwijl ze niet inleveren op de voorwaarden. Vrouwen betalen dus geen hogere rentes aan investeerders. Producer/Author Pleuni URL https://www.investeerders.nl/crowdfunding-campagnes-van-vrouwen-20-sneller-vol/ Persons Pomme Theunissen Title Vrouwen halen met crowdfunding sneller geld binnen dan mannen Degree of recognition National Media name/outlet NOS Media type Online Country/Territory Netherlands Date 11/07/24 Description Geld lenen van het grote publiek, het zogenoemde crowdfunden, gaat vrouwen beter af dan mannen. Ze ronden hun wervingscampagnes zo'n 20 procent sneller af, blijkt uit een nieuwe studie van Maastricht University. De onderzoekers analyseerden daarvoor 934 crowdfundingscampagnes op drie Nederlandse financieringssites. Producer/Author NOS Nieuws URL https://nos.nl/artikel/2528422-vrouwen-halen-met-crowdfunding-sneller-geld-binnen-dan-mannen Persons Pomme Theunissen Title Female entrepreneurs can fundraise 20% faster than men on crowdfunding sites Degree of recognition International Media name/outlet Fast company Media type Online Country/Territory United States Date 10/07/24 Description The gender pay gap is reversed in this one situation, a new study suggests. Producer/Author Chris Stokel-Walker URL https://www.fastcompany.com/91153088/female-entrepreneurs-fundraising-research Persons Pomme Theunissen