Media coverage
1
Media coverage
Title Verhalen over werkdruk maken het onderwijs onaantrekkelijk Degree of recognition National Media name/outlet Science Guide Media type Web Country/Territory Netherlands Date 7/06/22 Description Tijdens een debat over kansenongelijkheid in het onderwijs, georganiseerd door Studium Generale van de Universiteit Maastricht, gingen drie mensen uit het onderzoek, de onderwijspraktijk en de beleidskant met elkaar in gesprek. Trudie Schils, hoogleraar onderwijseconomie bij de UM, waarschuwt dat onderzoekers te weinig bruikbare resultaten leveren. Volgens Mélanie Monfrance, onderzoeker van de Universiteit Maastricht, moet de samenwerking tussen onderzoekers en leraren daarom beter. Echter, daar hebben leraren veel te weinig tijd voor, beklaagt Garritzen. Volgens haar moet het onderwijs uit een negatieve spiraal komen. Producer/Author Janneke Adema URL https://www.scienceguide.nl/2022/06/verhalen-over-werkdruk-maken-het-onderwijs-onaantrekkelijk/ Persons Mélanie Monfrance, Trudie Schils