Meer vertraging voor kind met lagere sociaaleconomische status

Press/Media: ResearchPopular

Description

Basisschoolleerlingen met een lage of gemiddelde sociaaleconomische achtergrond hebben door de schoolsluitingen van afgelopen jaar aanzienlijk meer leerachterstanden opgelopen dan leerlingen met een hoge sociaaleconomische status. Tot die conclusie komen wetenschappers van de Universiteit Maastricht. Ze hebben gegevens uit het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs geanalyseerd. Dat is lopend onderzoek onder 289.000 leerlingen van 1300 scholen.

Period23 Mar 2021

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleMeer vertraging voor kind met lagere sociaaleconomische status
    Degree of recognitionNational
    Media name/outletLeeuwarder Courant
    Media typeOnline
    Country/TerritoryNetherlands
    Date23/03/21
    DescriptionBasisschoolleerlingen met een lage of gemiddelde sociaaleconomische achtergrond hebben door de schoolsluitingen van afgelopen jaar aanzienlijk meer leerachterstanden opgelopen dan leerlingen met een hoge sociaaleconomische status. Tot die conclusie komen wetenschappers van de Universiteit Maastricht. Ze hebben gegevens uit het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs geanalyseerd. Dat is lopend onderzoek onder 289.000 leerlingen van 1300 scholen.
    Producer/AuthorLeeuwarder Courant
    URLhttps://www.lc.nl/binnenland/Meer-vertraging-voor-kind-met-lagere-sociaaleconomische-status-26732650.html
    PersonsCarla Haelermans