Leren van docentteams vraagt om gezamenlijk leiderschap [team learning in teacher teams calls for leadership]

Press/Media: ResearchPopular

Description

Het hoger onderwijs staat voor de grote uitdaging om studenten voor te bereiden op een toenemend complexe wereld. Dat vraag om uitdagende onderwijskundige veranderingen, schrijven onderzoekers van Zuyd Hogeschool en de Universiteit Maastricht. Zij concluderen dat docentteams beter in staat zijn die veranderingen uit te voeren wanneer de teamleden niet één formele leider hebben, maar juist gezamenlijk de status quo aanvechten en constructieve conflicten niet schuwen.

Period1 Jun 2021

Media coverage

1

Media coverage

  • TitleLeren van docentteams vraagt om gezamenlijk leiderschap [team learning in teacher teams calls for leadership].
    Degree of recognitionNational
    Media name/outletscienceguide.nl
    Media typeOnline
    Country/TerritoryNetherlands
    Date1/06/21
    DescriptionHet hoger onderwijs staat voor de grote uitdaging om studenten voor te bereiden op een toenemend complexe wereld. Dat vraag om uitdagende onderwijskundige veranderingen, schrijven onderzoekers van Zuyd Hogeschool en de Universiteit Maastricht. Zij concluderen dat docentteams beter in staat zijn die veranderingen uit te voeren wanneer de teamleden niet één formele leider hebben, maar juist gezamenlijk de status quo aanvechten en constructieve conflicten niet schuwen.
    Producer/Authorde redactie
    URLhttps://www.scienceguide.nl/2021/06/leren-van-docentteams-vraagt-om-gezamenlijk-leiderschap/
    PersonsMieke Koeslag, Marcel R. van der Klink, Piet van den Bossche, Wim Gijselaers