Description
Kan een geheel opleidingstraject een positief antwoord bieden op de behoeften aan creativiteit, kritisch denken, innovatievaardigheden, ondernemend samenwerken in de maatschappij en kenniseconomie? Kan ze bijdragen aan het ontwikkelen van de zelfstandige positie van de student in de wereld en het bewustzijn dat iedereen blijvend in staat is daar richting aan te geven ?University College Maastricht formuleert een antwoord op deze vragen in hun Liberal Arts and Sciences Honours College dat driejarig, gepersonaliseerd interdisciplinair bachelor onderwijs verzorgt.
Je krijgt in deze opleiding een alternatieve kijk op de organisatie van kennis, geschikt om te voldoen aan de eisen van maatschappelijke, economische, duurzame en technologische ontwikkelingen. Ze is geworteld in de interdisciplinaire studie en toepassing van de natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en geesteswetenschappen. Alle studenten selecteren een belangrijk aandachtsgebied om diepgaand te leren, terwijl ze ook lessen volgen in een reeks bijkomende disciplines om hun perspectief te verbreden, nieuwe verbindingen te leggen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken.
In de workshop gaan we in gesprek over de beperkingen van het traditionele onderwijs en de zin (en onzin) van Liberal Arts and Sciences. Daarbij kunnen bijvoorbeeld zaken aan bod komen over waarom interdisciplinariteit en een persoonlijk curriculum belangrijk zijn
Uitgewerkt door: Teun Dekker (University College Maastricht)
Period | 29 Apr 2022 |
---|---|
Event title | Ondernemend leren over disciplines heen: waarom, wat, hoe? |
Event type | Conference |
Location | Mechelen, BelgiumShow on map |
Degree of Recognition | International |